Den 004/100 – Jak (ne)řeším na webu SEO

Víte, co je to SEO? Zaslechl jsem někde, že je to nějaká optimalizace webu pro vyhledávání, … 🙂 Strašně velká věda, kterou živí kupu nějakých SEO konzultantů, … 🙂 Má ale opravdu SEO až takový význam pro běžný web? Osobně si to nemyslím a SEO nějak zásadně neřeším.

Ten úvod berte samozřejmě s velkou nadsázkou. Samozřejmě, že SEO řeším. Řeším ho ale po svém, hodně odborníků by si mohlo myslet, že to řeším amatérsky a špatně. Vůbec mi to nevadí. Rozhodně neřeším nějaká klíčová slova.

Na co by mi byly klíčová slova, která dovedou na můj web lidi, kteří na něm potom nic pro sebe nenajdou? Řeším proto hlavně obsah webu, který by měl být pro návštěvníka zajímavý a užitečný. Tak, aby měl zájem se ke mně vracet.

Například tato doména byla zaregistrována před týdnem. Zajímavý textový obsah jsem na něj dal ve středu těsně po půlnoci. Za jak dlouho myslíte, že se na něj Google podíval, aniž bych ho na nový obsah upozorňoval?

Nebyly to týdny, ani dny, jak si někteří stěžují. Trvalo to jen hodinu. Já totiž neřeším SEO, řeším ale to, co vše má správný web obsahovat, aby byl pro vyhledávače zajímavý.

Stejně tak, neřeším žádné analytiky. Na co by mi byla spousta grafů, jestli se na mě dívají více z Ostravy, nebo z Prahy? Můj jediný analytický nástroj je počítadlo TOPlist, který mi ukazuje počet návštěv, odkud se ke mně kdo dostal, co případně hledal. Jsou to mé jediné analytické nástroje. Vystačím si s nimi, více nepotřebuji. Když proto s webem začínáte, nedejte se proto nalákat od SEO konzultantů na často drahou optimalizaci, kterou často ani nevyužijete.

Výše jsou uvedeny statistiky přístupů na dva mé weby. Jeden z nich přitom mi v uvedeném roce vydělal více než 100 tisíc korun, bez žádné investice do reklamy. Jediné náklady byly za doménu a webhosting (zhruba 500 korun).

Potkal jsem se ve středu s Dušanem Součkem, který je odborník na PPC reklamu (tvrdí to o sobě). Je Affiliate manažer u různých kampaní, má proto přehled, jaké techniky jsou úspěšné. V jedné jeho kampani, kterou má na starosti jsem se v lednu umístil i s výše uvedenými amatérskými technikami SEO na předních místech. Ptal se mě proto, na jaká klíčová slova cílím své weby. Zřejmě jsem ho dost šokoval, že tohle já vůbec neřeším. Řekl jsem mu, že to dělám hlavně s citem, co a jak kam napsat. Málem k zemi ho dostaly i další má tvrzení, co a jak v kampaních řeším. Jdu prostě na webech svou cestou, nenapodobuji, mám vlastní řešení. Uznávám ale, možná kdybych to řešil jinak, můžu mít ještě lepší výsledky. Na to ale nemám čas, musím řešit i jiné věci.

Na čem jsem dnes dělal

  • Další drobná zdokonalení tohoto webu
  • Spuštění statistik návštěvnosti webu
  • Spuštěno odpočítávání zbývajících dnů plnění mé výzvy

Na co se zaměřit zítra

  • Sepsat principy a záměry mé výzvy 100 dní
  • Sepsat a zveřejnit všeobecné zásady výzvy 100 dní

Podívejte se na video z dnešního dne

Zdroje inspirace, zajímavé odkazy

Jak vytvořit strategii pro Affiliate web

Výše jsem popsal svou amatérskou strategii SEO na svých webech. Uznávám, jdu výrazně proti tomu, co je považováno za správný postup. Jsou to mé vlastní strategie a zkšenosti, které mi i tak vydělávají peníze. Mám dojem, podobně to mám i s Affiliate strategiemi.

To, jak správně provozovat Affiliate je považováno za ještě větší vědu, než SEO strategie. A s tímto rozhodně souhlasím i já. Trvalo mi to hodně dlouho vše si vyzkoušet a najít si vlastní řešení. Možná jdu opět proti proudu. O to více si myslím, že právě v Affiliate je nutné se odlišit, dělat něco jinak. Koho Affiliate zajímá, najde prvotní důležité základy v dnešním textu na blogu Affiliate klubu.

Petr Ozogán

Mám to tady všechno na starosti. Udělám vše pro to, abyste zde našli to co vás zajímá.

Komentáře

  1. Dušan Souček napsal:

    Prej málem k zemi… 😀 Tě taky zkácím asi. To jenom ukazuje jaký potenciál affil má a jak zbytečné je „řešit“ SEO. Prostě stačí jenom dělat dobrý web. 🙂

    • Petr Ozogán napsal:

      To víš Dušane, napsal jsem to tam Tvým slovníkem, … Sám víš, že ta debata proběhla drsněji, nechtěl jsem tam ale psát, co jsem ti řekl na to, když ses zeptal, jestli sleduji kanály, ze kterých mám provize, … Opravdu, na to já s…ru, … 🙂 Prostě to nesleduji. Je ale pravda, možná budu muset začít, budu mít zřejmě více webů, ze kterých budu získávat provize. Stejně ale na ten nový Affilbox jsem si ještě nezvyknul, zobrazuje to tam nějak divně, nedá se v tom vyznat.

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *